Konsten att alltid se det positiva

Jag har just sprungit en trevlig omväxlande runda med en trevlig kollega i trevligast möjliga sensommarväder. Det var drygt ett år sedan vi sprang senast. Då var Martin på besök hos mig och vi sprang Bergundasjön. Idag reste jag ut till honom och fick ta del av hans rundor i Hovshaga. Det blev så klart lite uppdatering av vad som hänt sen sist och huvuddelen för min del har så klart handlat om cancerbehandlingen. En viktig del av den har varit den mentala uppgiften och att rida på de positiva känslorna.

Vi började springa på ganska lättsprungna grusvägar och höll fart runt 5:30 i snitt de första tre kilometerna. Sen sjönk tempot lite och mot slutet sprang vi ett par tre kilometer trail och då höll vi ungefär 6:30 min/km. En kul runda med nya vyer var precis vad jag behövde nu. Jag har upptäckt att det faktiskt blivit lite svårare och en viss tomhet efter positiv feedback när jag lämnade cancerbehandlingen. Det är lättare att hålla igång sina positiva tankar när läkare, anhöriga och alla andra är glatt överraskade för varenda lite grej man gör. När man är friskförklarad får man ju inte längre någon pepping för att gå till brevlådan om man säger så. Fast man kan ju glädjas åt träningsapparna. Där finns alltid något positivt att hämta. Idag blev det lite komiskt när jag fick pris för min tredje snabbaste mil eftersom det är tredje gången jag springer över milen  nu. Lite gammal kommuistisk propagandastil på det. Haha! Dock om man ser till hur mycket trail och backar det var i rundan var det nog min starkaste prestation nu. En dryg mil med snittfart 5:58 min/km är riktigt bra.

 

3pris

Kommentera

